Bandırma Belediyesi’nden sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliğiyle mücadelede önemli başarı

Bandırma Belediyesi, sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliğiyle mücadele alanında uluslararası arenada ses getiren bir başarıya imza attı. Avrupa Birliği NetZeroCities Programı kapsamında Fransa’nın Dunkerque kenti ile ortaklaşa yürütülen 17 aylık “İkiz Şehir Öğrenme Programı”, Bandırma Belediyesi’nde düzenlenen kapanış toplantısıyla başarıyla tamamlandı.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Bandırma Belediyesi’nden sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliğiyle mücadelede önemli başarı

(BALIKESİR) – Bandırma Belediyesi, sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliğiyle mücadele alanında uluslararası arenada ses getiren bir başarıya imza attı. Avrupa Birliği NetZeroCities Programı kapsamında Fransa’nın Dunkerque kenti ile ortaklaşa yürütülen 17 aylık “İkiz Şehir Öğrenme Programı”, Bandırma Belediyesi’nde düzenlenen kapanış toplantısıyla başarıyla tamamlandı.

Süreç boyunca iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir enerji politikaları ve karbon nötr şehir hedefleri doğrultusunda Fransa’nın Dunkerque kentiyle önemli bilgi ve deneyim transferi gerçekleştirildi. Proje ile Bandırma’nın daha yaşanabilir, dirençli ve çevre dostu bir kent vizyonuyla şekillendirilmesi adına kritik kazanımlar elde edildiği belirtildi.

TÜRKİYE’YE ÖRNEK BAŞARI: SECAP

Bandırma Belediyesi, kısa sürede hazırlayıp onaylattığı Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP) ile Türkiye’de örnek bir yerel yönetim başarısına imza attı. Bu plan sayesinde Bandırma, uluslararası platformlarda temsil edilme ve Avrupa’daki iyi uygulama örneklerini yerinde inceleme fırsatı yakaladı.

“BANDIRMA’YI KARARLILIKLA GELECEĞE HAZIRLIYORUZ”

Bandırma Belediye Başkanı Dursun Mirza, kapanış toplantısının ardından yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

“Bugün geldiğimiz noktada; Avrupa Birliği ile yürüttüğümüz iş birliklerini güçlendiriyor, yeni proje ortaklıkları geliştiriyor ve Bandırma’yı iklim nötr kentler hedefi doğrultusunda kararlılıkla geleceğe hazırlıyoruz. Bu süreçte emeği geçen İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüz Enerji Yönetim Birimi’ne, Strateji Geliştirme Müdürlüğümüz her bir çalışanına, proje ortaklarımıza ve katkı sunan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Bandırma için üretmeye, doğayı koruyan ve geleceği planlayan projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.”

Yorum Yap

Benzer Haberler
Manisa Büyükşehir Belediyesi’nden Şehzadeler ve Yunusemre’de eş zamanlı ilaçlama
Manisa Büyükşehir Belediyesi’nden Şehzadeler ve Yunusemre’de eş zamanlı ilaçlama
Ortahisar Belediye Başkanı Kaya: “Üç mahallemize ulaşım sağlayan köprüyü DSİ yapacak”
Ortahisar Belediye Başkanı Kaya: “Üç mahallemize ulaşım sağlayan köprüyü DSİ yapacak”
Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi, Artvin’de Bilim ve Eğlence Şenliği’ne katıldı
Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi, Artvin’de Bilim ve Eğlence Şenliği’ne katıldı
Zorlu Grubu’ndan finansal yeniden yapılandırma başvurusu
Zorlu Grubu’ndan finansal yeniden yapılandırma başvurusu
Mogan Gölü’nün geleceği bilimle şekilleniyor
Mogan Gölü’nün geleceği bilimle şekilleniyor
İzmir’in simgesi Paraşüt Kulesi yeniden ayağa kalkıyor
İzmir’in simgesi Paraşüt Kulesi yeniden ayağa kalkıyor
Akdeniz'in Kalbinden Net Haber
Muratpaşa Gündem

Muratpaşa Gündem, “Akdeniz’in Kalbinden Net Haber” anlayışıyla ilçeden yükselen tüm gelişmeleri hızlı, net ve tarafsız bir şekilde sunan; Muratpaşa’nın nabzını tutan güçlü bir haber platformudur.

2026 Muratpaşa Gündem © Tüm hakları saklıdır. Muratpaşa Gündem